Toskania – najpiękniejsze miejsca słonecznej krainy

Któż nie chciałby zachwycić się słońcem wschodzącym nad polami winnej latorośli, podziwiać górzyste krajobrazy, udekorowane cyprysami czy zagubić się w wąskich uliczkach toskańskiej perły?

Toskania urzekła mnie swoją urodą i niepowtarzalnym klimatem. Nic dziwnego, że to jedno z najczęściej odwiedzanych miejsc na Ziemi. Mam nadzieję, że uda mi się i Was zachęcić do zwiedzenia tej magicznej, zielonej i pełnej słońca krainy.

Zamiast zbędnego pisania, wypełnię ten post zdjęciami. Oprócz kluczowych atrakcji Toskanii, jakimi są niewątpliwie Florencja i San Gimignano, pokażę też dwa bardzo mało znane, lecz bajeczne miejsca, które po prostu zachwycą każdego!

Capannori – prowincja Lukka

Mój mąż przypadkiem znalazł cudowną willę nieopodal pięknego i jeszcze mało popularnego miasta Lukka – w malowniczym i spokojnym Capannori (w związku z częstymi zapytaniami podaję link do domku tutaj). Ten dom tak bardzo mi się spodobał, że byłam w stanie zmodyfikować i dostosować do jego lokalizacji plan całej naszej wycieczki 🙂 No ale sami powiedzcie, czy nie było warto…

I te zapierające dech w piersiach widoki… Charakterystyczne dla Toskanii cyprysy, winnice i pola uprawne.

Toskania CapannoriToskania CapannoriToskania CapannoriToskania CapannoriToskania CapannoriToskania Capannori

Lukka – perła Toskanii

Lukka (Lucca) to starożytne miasto położone na północ od Pizy. Mimo, iż nadal mało znana, podbija serce każdego, kto przekroczy jej obronne mury 🙂

Centralną część miasta można zwiedzić pieszo lub na rowerze. My zdecydowaliśmy się na rowerową przejażdżkę po miejskich fortyfikacjach.

Czyż to miasteczko nie jest urocze?

Lukka Toskania najpiękniejsze miejscaLukka Toskania najpiękniejsze miejscaLukka Toskania najpiękniejsze miejscaLukka Toskania najpiękniejsze miejscaLukka Toskania najpiękniejsze miejsca

San Gimignano – toskański Manhattan

Opuszczając Capannori, udaliśmy się do San Gimignano. Ale zanim opowiem o tym sławnym „mieście wież”, chcę pokazać Wam, jakie krajobrazy widzieliśmy po drodze.

San Gimignano Toskania najpiękniejsze miejscaSan Gimignano Toskania najpiękniejsze miejscaSan Gimignano Toskania najpiękniejsze miejscaSan Gimignano Toskania najpiękniejsze miejsca

Samo miasteczko również jest piękne. Nie bez powodu zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Kiedyś posiadało aż 72 wieże obronne, z których do dziś przetrwało zaledwie 14.

Wąskie uliczki, kamienne elewacje i średniowieczne budowle cieszą oko. Przyjemnie jest tu usiąść na schodach Piazza del Duomo czy w restauracji na Piazza della Cisterna i nacieszyć się widokami. W małych sklepikach można nabyć dobrej jakości wino.

Nas najbardziej jednak zachwyciły toskańskie krajobrazy, rozciągające się nad miastem. Na szczęście San Gimignano ma wiele punktów widokowych, z których można podziwiać te zapierające dech w piersiach pejzaże.

San Gimignano Toskania najpiękniejsze miejsca

Florencja w 1 dzień

Florencja (po włosku Firenze) jest stolicą Toskanii. Jej renesansowa architektura, charakterystyczne czerwone dachy i panorama miasta robią ogromne wrażenie. Nawet parę godzin wystarczy, aby nacieszyć się wyjątkową atmosferą tego miejsca.

My zdecydowaliśmy się zwiedzać Florencję z zewnątrz, gdyż perspektywa stania w długich kolejkach i upale nie wydała nam się zbyt atrakcyjna 🙂

Oczywiście przechodząc obok najsławniejszej Katedry Santa Maria del Fiore (Duomo) usłyszeliśmy od „naganiacza”, że ten, kto nie był na dachu Duomo, nie był we Florencji wcale J No cóż. Już miałam mu odpowiedzieć, że według mnie oglądać Florencję z Duomo, to jak oglądać Nowy Jork z Empire State Building, ale po co się sprzeczać? Każdy powinien robić, co chce i zwiedzać, jak chce.

Tak więc nam podczas kilku godzin udało się zobaczyć:

• Most Trójcy Świętej i Złotników (Ponte Vecchio)
  • Giardino delle Rose, czyli ogród róż, którym dotarliśmy do kolejnej atrakcji
  • Plac Michała Anioła, gdzie roztacza się piękny widok na całą Florencję (i to za darmo!)
  • Katedrę Duomo wraz z Dzwonnicą Giotta
  • Piazza della Signoria, gdzie zjedliśmy obiad
  • Piazza della Repubblica
  • Piazza di Santa Maria Novella

Florencja Toskania najpiękniejsze miejscaPonte Vecchio Florencja Toskania najpiękniejsze miejscaPlac Michała Anioła Florencja Toskania najpiękniejsze miejscaFlorencja Toskania najpiękniejsze miejscaDuomo Florencja Toskania najpiękniejsze miejscaFlorencja Toskania najpiękniejsze miejscaFlorencja Toskania najpiękniejsze miejsca

Toskania – praktyczne informacje

Naszą podróż po Toskanii rozpoczęliśmy i zakończyliśmy we Florencji. Tam dojechaliśmy szybkim pociągiem Italotreno z Rzymu. We Florencji wynajęliśmy samochód, którym poruszaliśmy się po Toskanii.

Naszą willę w Capannori znaleźliśmy na Airbnb.

Mimo, że nie zobaczyliśmy wszystkich miejsc, które planowaliśmy na początku, byliśmy szczęśliwi. Toskania jest piękna praktycznie w każdym zakątku. Każde miasteczko ma swój urok i niezwykły klimat. Moim zdaniem lepiej na spokojnie go poczuć, nacieszyć się kilkoma widokami niż gorączkowo jeździć od atrakcji do atrakcji, by odhaczyć wszystkie miejsca z listy.

Toskania jest magicznym miejscem. Niezależnie od tego, czy lubisz słoneczną pogodę, urokliwe miasteczka, rozległe i pełne zieleni krajobrazy czy jedzenie i dobre trunki, w Toskanii zawsze znajdziesz coś dla siebie.